Hello, it's me

Hej min gamle vän! Här ligger jag och kan inte sova. Mina barn andas djupt intill. Av någon anledning är jag inte trött inatt, trots att livet är en ständig jakt på ett sömntillfälle. Jag är 24 år. Jag var 17 eller 18 år när jag startade bloggen, minns inte riktigt. Min sambo och jag har haft tuffa tider men håller ihop efter 6,5 år tillsammans. Vi har två barn. Så olika. Den ena skriker ut sina behov med hela kroppen. Rastlös och närhetstörstig själ. Den andra axlar motgångar i det tysta och för svårtolkade inre dialoger. Vild inom sina ramar. Försiktig själ. Jag känner att jag börjar ta tag i mitt liv på allvar. Har tagit körkort, pluggar för att få en gymnasieexamen och jag får riktigt bra betyg. Vill plugga vidare på högskolenivå efter detta. Vill ha en seriös yrkestitel. Vill få ut något av mitt liv. Proceduren när mitt andra barn kom till tog hårt på mig och det var den jobbigaste perioden i mitt liv, trots allt annat jag skrivit här. Det känns skönt att ha lämnat barnafödandet bakom mig. Livet borde vara okej vid det här laget. Jag är hungrig. För två timmar sedan hetsåg jag och spydde. Jag är 24 år och har fortfarande bulimi. Ibland är den snäll mot mig. Ibland är den riktigt vulgär, som nu. Men den försvinner aldrig. Spyr blod ibland. Sedan några månader tillbaka har den slått till med full kraft, det är flera år sedan sist. Har annars, sedan jag blev förälder, kunnat hålla den på en relativt stabil nivå. Det sjuka är att min sambo inte misstänker något, trots att vi bott ihop i tusen år och har ett enda badrum i vårt hem. Misstänker själv att jag behöver få utlopp för allt som hände under min senaste graviditet, har inte haft tid att bearbeta. Hatar att dölja en del av mig från sambon. Jag vet att jag inte hade fått annat än kärlek och stöd från hans sida. Är nog rädd för att behöva göra ett seriöst försök att "bli frisk". Lol. Är inte ens sjuk. Bara jävligt annorlunda. Min livsstil. Vill alltid kunna få spy, det är en så sjukt effektiv ångestdämpande metod.

Kommentarer

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0