The whole world hates you...


Jag köpte ett akvarium till min pojkvän i julklapp. Sedan skulle han få köpa fiskar och växter och annat. Kom på mig själv idag när han skulle till djuraffären när jag gav stränga order om vad för slags växter vi skulle ha. Vet inte varför, men så fort jag lägger lite ansvar på någon annan får jag lite lätt panik inombords, det slutar ofta med att jag tar tag i allt själv. Undrar nu varför man hela tiden måste ha kontroll själv över situationen, precis som att man inte litar på någon. Det är därför jag gillar att cykla överallt (jag har inte tagit körkort och skaffat bil...) Då har jag kontroll över vad jag gör. Nu när det är så svinigt, äckligt kallt måste jag likt förbannat ta bussen, sitter alltid längst fram och tittar överallt, vetandes att jag ändå inte kan göra något om en olycka skulle inträffa. Det är vidrigt.

Ganska lamt inlägg, men om jag funderar över saken är ni nog många som säkert är likadana. Vi som har / har haft ätstörningar, finns det ens några värre kontrollf-freaks?

Kommentarer

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0