Like it actually means something to you...


Till er som tydligen undrar så nej, den här graviditeten var inte planerad, det var inte förra heller för den delen. Det var kaotiskt i början, jag skulle fått vara själv som det såg ut som. Det är inte så man vill ha det när man planerar att få barn. Och så dum är jag inte så jag skulle försöka bli gravid om inte min partner ville det. Det hände nära inpå den förra graviditeten, vilket är ganska logiskt som jag inte orkar skriva.
Vi har löst allt och min sambo är mer framåt än mig själv nu. Snackar namn, köper mammaböcker till mig, pratar om hur det kommer vara om några år. Mer än jag vågar.

Och det faktum att jag är ung visar bara hur fel syn folk i detta landet har på det hela. Så ung är jag inte, jag är 19, fyller 20 i år. Det faktum att vi båda har fasta inkomster och eget boende är det ingen som tänker på, bara att jag är tonåring. Om man har läst i min blogg förstår man att mitt liv är totalt meningslöst. Jag har ingenting jag känner att jag vill göra innan jag skaffar barn. Jag är mer mogen än de flesta i min ålder. Jag brukar ta hand om min 2 åriga syster, jag vet vad småbarn innebär. Jag kommer inte vara någon sämre mamma än någon annan. Jag har lärt mig att jag fungerar bäst om jag slutar tänka på mig själv och ligger min tid på andra, vilket gör mammajobbet ganska passande för mig.

Kommentarer
Postat av: Pia

Du kommer säkert bli en fantastisk mamma! Gå på vad du själv tycker, tänker och vill och skit i folk som är negativa. Det är dom som drar ner dig och det är det inte värt. Stå upp rak, var stolt över dig själv och ge ditt barn all din kärlek! Rå om dig själv och din nya familj, låt ingen äta upp er med sina åsikter och ord. Kram

2011-01-06 @ 15:15:13
URL: http://thepithattookapoop.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

Är säker på att du kommer bli en jävligt bra mamma!!!!!!!! Jag är avundsjuk, vill också ha en bebbesöti. Måste övertyga Simon först, kan bli problematiskt. ^^

2011-01-06 @ 17:29:12
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: aye

Hejhej igen^^

Undrar bara ifall du ville delta i min dagens blogg tävling i min blogg. Det skulle betyda väldigt mycket ifall du kunde vara med<3

Ha en underbar dag.

Varma kramar //A<3

2011-01-07 @ 00:03:37
URL: http://ayesworld.devote.se
Postat av: sarastille - jag säljer billiga designer!

Fin blogg :)

Passa på att anmäla dig till min Dagens blogg, drar en vinnare klockan 00.00 :)

2011-01-07 @ 21:57:02
URL: http://saramagdalena.blogg.se/

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0