Steady your hand...

Jag sitter och äter godis. Igår åt jag friterat och kladdkaka efteråt. Dagen innan åt jag pizza.
Hade jag varit en av er och läst det här hade jag blivit skadeglad. "Yes, hon kommer bli tjock och jag är stark nog att stå emot". Så ni får gärna skriva det om ni vill.
Jag spyr inte upp skiten, men jag kan inte konsten att äta nyttigt. Det har de senaste åren varit "äta allt eller ingenting alls". Nu förstår ni ju att jag måste äta, men jag är skadad och kan bara vräka i mig allt jag kan hitta, som helst är så onyttigt och gott som möjligt. Jag äter upp en måltid på en minut, högst två.
Kan ni hjälpa mig och säga hur jag ska bära mig åt? Få lite balans? Jag mår så sjukt illa av allt men jag tvingar mig själv att sitta kvar.

Kommentarer
Postat av: josephine

Åh men så gör jag ocksåååå... kan bara smälla i mig maten, på 2 minuter, kollar på klockan och blir helt förvånad, hur fan kan man äta så snabbt? :( jag förstår din ångest, men jag ska försöka hjälpa dig med några råd jag själv börjat köra med..

1. försök att tugga 20 gånger innan du sväljer, jag vet att det inte ska handla om att täkna tuggor när man äter haha, men det är viktigt och om du räknar i ca två veckor kommer det att fastna och sätta sig sen av sig själv :)

2. försök att njut av maten, varje gång du tagit en tugga så försök att tänk, på vad det smakar, hur det är gjort, av vilka varor, typ om du äter pasta, försök tänk på vad pasta är gjort av, var det vete den är gjort på kan ha växt, haha täntigt jag vet.. men det hjälper en att tänka bort lite istället för att bara kasta i sig maten..

3. så tänk på, att destu snabbare du kastar i dig maten, destu mer illa kommer du att må sen, hur kul är det att äta upp allt innan man ens hinner få en smak på det? hoppas det blir bättre, håller tummarna!! första gången jag kikar in här :) Kram!

2010-10-29 @ 01:21:42
URL: http://riverenvackerdrom.webblogg.se/
Postat av: Mírella

Du är så jävla bra som kämpar. Cred till dig! Du kommer klara det. Det är DU som är stark, INTE dom som står emot o svälter sig själva. Det är bara fel, fel fel. Och det finns INGET bra eller beundransvärt i det. DU är den riktiga vinnaren. Allt kommer lösa sig tillslut, även det här med maten o att man slänger i sig allt, jag gjorde också så förut men nu är det mkt bättre. Jag vet att det känns jätte jobbigt ibland, men i de stunderna, stå bara ut i känslan.

Du kommer segra. Keep up the good work!!

Kramar

2010-10-29 @ 14:06:01
URL: http://mirellas.blogg.se/

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0