They make you feel small...

Dethär med födelsedagar borde försvinna. Varför ska jag vara glad för någon annans skull att de fyller år och "det är din dag idag", när folk blir besvikna för de inte fick precis allt de ville och tjurar över det ett halvår efteråt. Eller den fula "åååååh jag ska jobba i 4 h på min födelsedag, faaan vad jag är förbannad". Vad vill de jag ska säga? "men gud, stackars dig...". Eh nej. För det första var det ingen som kom ihåg min födelsedag, jag fick inte ett enda litet grattis-sms eller meddelande på facebook. För det andra låg jag på sjukhuset och förlöste mitt döda barn när jag fyllde år. För det tredje var det ingen som kom på min födelsedagsfest jag hade ett tag efter jag har frisknat till.
När jag berättade det för denna person som ska jobba på sin egen dag fick jag bara ett "ojdå".

Folk ser bara sig själva. Och jag tycker att om man kan tycka synd om sig själv över en sådan sak som en födelsedag som inte innebär att du är i paradiset i några timmar, ja då har jag rätt att tycka lite synd om mig själv för en gångs skull. Go with the flow, så att säga.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Gud vad fruktansvärt med det döda barnet =/ hur gammal är du?

2010-06-08 @ 15:54:43
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0