The bitterness inside...

Hehe. Jag gick ut och skulle köpa hetsmat. Sedan sket jag i det när jag var inne i affären och gick hem igen. Nu vill jag gråta. Dessutom vill jag sova lite längre. Men det går inte. Jag bröt ihop lite mer än vanligt igår. Det slog mig att jag faktiskt inte orkar mer. Jag måste snacka med någon.

Dessutom satt jag och min sambo och diskuterade döden. Han är en man av tro (nej, inte religiös och sån skit). Han tror på övernaturliga ting. Han tror att han återföds som en annan människa efter döden. När jag försökte förklara hur osannolikt det låter var han inte tillmötesgående för fem öre. Nästan lika omöjlig att diskutera med som en kristen. Jag gav tusen exempel på varför det inte var så och det enda man fick till svar var "ah men det är det jag tror på". Sådant gör mig lite pissed off. Att folk inte kan diskutera. Att folk inte kan tänka "tänk om det inte är så", för de är så övertygade att de har rätt.

Nåväl. Jag är en kvinna av vetenskapen. Jag tror på det som går att bevisa mest. Så om någon forskare förklarar sin teori tror jag hellre på den, som har en förklaring, än någon som säger "ah men det är det jag tror på", eller för all del, de kristna man ställer frågor till och när de inte har svaret får man ett "gud vet.".

Efter döden slutar du existera. Hela du och allt som är du. Du kanske vandrar vidare som i drömmar, men det kommer aldrig vara mer verkligt än såhär. Vissa försöker motargumentera och säger att "det kan ju bara inte bli svart, du kan ju inte ligga där och bara tänka på ingenting". Nej, för du finns inte längre, då blir det inte svart och du kommer nog inte veta vem du är, men eftersom du inte finns, spelar det ingen roll.
Men jag är tillmötesgående. Om någon kan motbevisa, då är jag öppen för förslag. Men allt måste kunna förklaras.

Efter ett av de längsta inläggen jag skrivit kanske det är vissa som förstår varför allting är så meningslöst i mina ögon. Jo, du försvinner oavsett.

Kommentarer
Postat av: Erika

Sv: <3



Jag tror som dig. Men kan liksom inte låta bli att tro lite på det där med reinkarnation... Jag vet inte, längesedan jag ens funderade på det. Förstår dock inte hur religiösa kan vara så grymt övertygade på vad de tror, de har ju faktiskt inga vetenskapliga grunder på sina teorier.

2010-07-19 @ 14:17:30
URL: http://anaaddict.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

Sv: Sant!



Jag vet inte vad jag tror på faktiskt... Men jag tycker det verkar så otroligt deprimerande att tro det bara blir svart så jag väljer att tro att det åtminstonde är ljust omkring. :P



Jag tror på Gud. Men det är svårt att förklara hur jag tror. Jag tror inte att det är en gubbe som skapade Eva och Adam och blablabla. Tror inte heller att det sitter någon på ett moln och straffar oss osv... Jag hoppas typ att det är något mer, något övernaturligt som vi inte kan styra över. Kanske kan man kalla det ödet också... Jag vet inte. Tror på en blanding. Osammanhängande kommentar, men men. :)

2010-07-19 @ 15:11:37
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Isa

Jag tror som du, att allt bara blir svart och man slutar vara medveten... Men jag hoppas att jag har fel, jag vill så gärna kunna möta mina nära som gått vidare en sista gång.



Kram

2010-07-26 @ 19:15:42
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Miss A.M.

Jag tror att medvetande är en av universums grundstenar, vilket betyder att det aldrig kan förstöras, utan bara omvandlas. Precis som energi. :)

2010-07-31 @ 13:18:37
URL: http://anonymousrockstarlife.blogg.se/

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0