Clean your body of me...

Inte för att vara som övriga Sverige och kommentera andra bloggar här. Men idag skrev en av dom största att den skulle gå och spy upp sin frukost. Är det bara jag som tog åt mig? Kanske för jag vet vilket helvete den pratar om. Mm det var på skoj är det ännu sämre, det är ingenting man bara säger, det är för allvarligt, där går gränsen. Jag vet inte varför men jag känner mig ansvarig... Så får det inte vara helt enkelt, när folk som har med eller mot sin vilja inflytande på andra, att folk blir så känslokalla så man kan slänga ur sig en sån sak utan att tänka på vilket intryck det gör på andra?

jag blir ledsen, jag kämpar mot att det ska vara så. ja, jag skriver att jag ska gå och spy och sånt men jag brukar väl mest klaga över konsekvenserna och nackdelarna? om jag skulle skriva som jag egentligen vill, som någon slags pro-mia, hur skulle det bli då? Nej, jag skriver som jag gör för att någon ska förstå att det inte finns en enda fördel med den sjukdomen (aj, det gjorde ont att erkänna...) jag har om man tänker efter.

Det kan vara vadsomhelst som hänt som gör att man vill skada människor för man anser att livet är orättvist. Men jag tror bara det är några få människor som kan göra så och vara seriösa, som är rent, helhjärtat elaka. Är det viktigare att öka sina antal besökare och tjäna mer pengar och resultatet av detta blir att andra blir sjuka, nedstämda eller allmänt mår dåligt, eller att skita i att påverka dem negativt och inte ha skulden på deras illamående på sig själv?

Kan man ens vara så självisk? Om det bara var ett pr-trick så är det väl också själviskt?

Kommentarer

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0