Your enemy seems to be within...

Ikväll är jag för tom innombords för att ens röra något mer än fingrarna på tangentbordet. Panikångest nalkar sig. Vad är det då man ska göra när det faller sig på?
 
-Glöm vad det är som får dig tänka så. Blunda och föreställ dig en penna som ska rita en fyrkant. Tänk dig att den börjar ifrån det nedersta vänstra hörnet och går först uppåt, sedan höger, ner, vänster. Det tar fyra sekunder för pennan att måla en sida. Andas först in på första kanten, håll andan på andra, andas ut på tredje och håll andan på fjärde, fyra sekunder vardera. Så gör man så nonstop i ca 5 min. utan avbrott och man får endast fokusera på pennan. Då löser det sig.

 
Men som sagt är jag för tom för någonting alls. Det enda jag vill göra är att lägga mig ner på golvet och stirra och stänga av hjärnan några timmar, men det går inte. Jävla helvetes komplikationer hela fucking tiden!

Kommentarer

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0