Uppmaning!...

Alltså, en tjej prisade mig i sin blogg för att jag spyr.
Jag blev ledsen. Tänkte skriva en kommentar där men kan lika gärna skriva den här så fler får ta del av det.


Jag vill verkligen inte uppmuntra någon till att börja kräkas efter man ätit. Så snälla börja inte med det! Det är så oerhört beroendeframkallande och det förstör i princip ens liv. Ja, det ÄR farligt, väldigt väldigt farligt. man börjar förstöra i magen bara efter några gånger. Jag har svimmat och fått hjärtklappning flera flera gånger när jag gjort det. Förutom sån här införmation som inte biter på någon (det är som att säga till en tonåring som förjar festa att den kommer bli alkoholist, sånt lyssnar man inte på), händer det andra väldigt obehagliga saker med kroppen. Man har alltid ont i halsen (dels för man rivit sönder den med fingrarna, dels för magsyran som kommer upp och fräter sönder munnen och halsen), man får enormt ont i magen hela dagarna. Och visst, det är skönt att känna sig tom, men sanningen är att man inte blir helt tom, det tar oerhört lång tid om du ska bli det, och då har kroppen redan tagit upp alla näringsämnen. magsäcken är fortfarande lika stor som mängden mat du stoppade i dig, så efter en liten stund blir man vrålhungrig igen och glufsar i sig ändå, annars svider der i magen så det finns ingen liknande smärta. På grund av att kroppen inte är byggd för dethär beteendet kommer tarmarna lägga av. Och man får förstoppning vilket är skiiiiidjobbigt. Vanligast kommer tarmarna även vara skadade för livet. Man kan bara äta små mängder och inte stark mat, och varje gång man äter kommer man få kramp i magen efteront som är skidjobbigt och gör skidont.



Är det värt allt dethär? Sanningen är att man inte går ner i vikt. Man blir inte smalare. Man mår dåligt en hel dag efter det har inträffat. det är så förbannat jobbigt och man blir så jävla nere. Man måste avboka massa för dels tar det en stund att kräkas, sedan ska man städa upp efter sig, sedan har du för ont och mår för dåligt för att göra något.
Nej, jag lovar alla er att det inet är värt det. Bulimin har varit nära att ta mitt liv flera gånger. Jag har försökt ta mitt liv för jag mått så dåligt. Och jag kommer nog aldrig kunna äta mig mätt då jag har som vana är spy, och så är den onda cirkeln igång igen. Och jag kommer alltid känna lusten efter att få vräka i mig allt mitt kylskåp och skafferi och min frys innehåller. Det kommer ta en herrans massa år innan jag blir frisk, eller friskare iaf.


Så snälla snälla människor. Börja aldrig kräkas! Ingen förtjänar att lida så.
tack


Kommentarer
Postat av: Fat

Det var jag som "prisade" dig. Eller snarare förundrades över att du klarar det faktiskt.

Jag kan inte ens kräkas då jag är kräksjuk så för min del är det dock inte någon större risk.

Men ibland önskar jag att jag kunnat. Vid de tillfällen då jag varit tvungen att äta för att hålla alla kommentarer och misstankar borta. Då önskar jag att jag kunde.

2009-02-22 @ 02:18:06
URL: http://thinthinnerthinnest.bloggagratis.se

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0