Lite sanning...

Nu har jag fått lite värmande kommentarer och jag känner mig lite bättre. Jag vet att det jag håller på med är fånigt och barnsligt, till och med jag själv förstår det.

Men låt mig säga såhär. När jag var liten blev jag mobbad, sedan flyttade vi utomlands och jag blev ännu mer utanför. Sedan när vi kom tillbaka var min självkänsla borta och har i princip varit sedan dess. Och helt plötsligt var man tonåring och allt, vill inte gå in på detaljer i risk att någon hittar hit som känner mig. Men jag har skadat mig själv på så många olika sätt att man inte kan räkna dem på fingrarna inklusive ett antal självmordsförsök.

Allting, allas elaka kommentarer, allt som har gått fel etc. har gjort att jag blivit sånhär. Jag går inte och ältar det förflutna, sånt är bara onödigt, men som en sa så formas man av vad som hänt innan i livet. Jag har problem att se något bra i framtiden.

Trots att jag har varit med om en hel del, mer än de flesta, är inte det mitt huvudsakliga problem. För det är ju st att jag verkligen inte kan tycka om mig själv. Det mesta som är positivt förvandlar jag omedvetet till negativt. Det är det jag är bra på - att trycka ner mig själv. Varför vet jag inte.

Och när jag berättar om detta är allt folk kan säga "du borde söka terapi". Jo tack, jag har gått i terapi sen jag var 13, till ingen nytta. För som det är nu så går det inte ändra på mitt självfortroende. Det går i några veckor men man hamnar alltid tillbaka i samma dynga.

Tro mig när jag säger att jag vill bli frisk, och just nu kämpar jag mer än någonsin för att uppnå det. Se ett ljus i denna oändligt långa tunnel. Jag vågar inte hoppas att det kommer gå, för statistiken säger att det inte kommer göra det, emn jag försöker verkligen.

Och maten och svältningen är bara ett annat sätt att ta ut min panik på, ett annat sätt att inte tänka på värre saker. Jag har aldrig brytt mig om hur stor jag var innan.

Där har ni det. Jag vet att det är svårt att förstå någon annan som inte känner likadant som en själv. Jag skulle tycka jag var töntig haha :P

Kommentarer

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0