Tell me something, something that can move me...

Gick ner 2.5 kg på två dagar pga den där dumma maginfluensan. Såg nyss att jag gått upp allt igen, vilket alltid är ett bakslag även att jag inte gillade att jag gick ner så snabbt. Förmodligen har jag druckit för mycket coca cola. Om kylan bara kunde dra åt helvete rent ut sagt, kunde jag börja röra på mig. Men det är aldrig högre än -7 grader här och det kan man ju inte röra sig i. Känner att jag blivit slappare i kroppen mer än vanligt.

Vad jag skrev i ett inlägg här nere, ja, bulimi är för mig misslyckad anorexi. Men jag vill inte påstå att bulimiker är svagare människor, men i mitt fall är det så. Eftersom jag, när ätstörningsskiten begav sig för min del, först blev diagnostiserad med anorexi. Kan ändå säga att jag nog mådde bättre, dels pga kicken man fick av att kilona försvann så snabbt, dels säkert för att jag inte hade någon energi att kunna tänka så djupt. Det hör inte till saken, bara att jag inte var stark nog att hålla mig ifrån mat och hålla mig ifrån bulimi, vilket är svagt då jag faktiskt gick ner 22 kg på 3 månader när jag blev ätstörd, sedan jag "gick över" till bulimi gick jag först upp typ 4 kg, sedan stått stilla på en vikt som pendlat fram och tillbaka på 3 kg.

Går ju att diskutera fram och tillbaka, men alla tänker ju ifrån sin egna historia. För mig är det "om jag hade kunnat avstå från måltider hade jag varit starkare". Men jag vet att jag inte kunnat, enbart för att jag varit för svag. Sådär. Därför att bulimiker svagare människor, för mig. Ni andra har väl en annan uppfattning sett utifrån vad ni själva har för historia.

Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Det där låter skitjobbigt! Jag kan inte ens tänka mig... Får du hjälp?

2011-02-27 @ 14:14:05
URL: http://myshoebox.se

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0