Du räknar allt sorgligt...

Idag köpte jag mina första mämmakläder. Jeans med såndär tygbit man drar över hela magen, sexigt not so, men åh så sköna! Förstå hur ont det gör när kanten och knappen på byxor skaver in i magen när den är helt hård! En del linnen och den största BH jag har sett. Har gått från a/b-kupa (beror på var man handlar) till D! D-kupa var min gräns jag aldrig skulle uppnå, men tydligen inte.
Det har börjat bli varmare ute och jag har börjat promenera till och från jobbet varje dag, en timme blir det ungefär. Och så har jag börjat begränsa mitt matintag, jag äter endast när jag är hungrig och då normala portioner. Har dock gjort att jag fått problem med ångesten. Har spytt när jag blivit för mätt flera gånger nu, det är så svårt att låta bli när jag vet att jag går upp i vikt ännu mer än jag redan gör av naturliga skäl.
Annars mår jag toppen och det känns konstigt att det bara är 4 månader kvar nu, det kommer verkligen hända och snart! :D Bebben har fått in några riktigt grymma moves därinne och Alexander kände sparkarna när han höll handen på magen första gången för några dagar sedan. Har tyckt synd om honom att han aldrig får känna när den rör sig därinne.
På söndag kommer jag må så himla bra, då får jag träffa min syster igen efter 8 månader :)
Nu går allt bra men känner på mig att jag snart kommer börja klaga på allt då det snart går in i de jobbigaste månaderna av graviditeten :P

Kommentarer
Postat av: Pia

Fan vad grymt! Du skiner som en sol över hela bloggen :) Så glad för din skull

2011-02-08 @ 13:46:22
URL: http://thepithattookapoop.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

Jag vet att jag borde det... Men eftersom jag spyr hela tiden så orkar jag inte och det känns lönslöst. Men du har rätt, det kanske blir bättre.



Appropå namn:

Flicknamn: Saga, Tindra, Tess, Alexandra, Kim och Mimmi (^^)

Pojknamn: Elis, Filip, Julian, Kim, Lucas.



KRAAAAAAAAAM

2011-02-09 @ 12:35:07
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet att du är sjuk, men känns så sjukt jävla egoistiskt att kräkas pga av ångest, när du har ett BARN i magen. se det här som din chans att bli frisk..

2011-03-02 @ 23:28:33
Postat av: Elsa

Till anonym: Säg det till alla jävla idioter som röker under graviditeten och påstår att det inte påverkar barnet. Röka är inte ens så svårt att sluta med. jag klarade det på 3 veckor. Jag spyr inte alls mycket, på senaste tiden ingenting alls. Barnet tar ingen skada av att jag spyr, jag har alltid väntat minst en timme så min kropp ska ha tagit upp alla näringsämnen så det får i sig sin del av det hela. Jag har inte riktigt vant mig vid att vänta ut och må illa resten av dagen för att jag blivit alldeles för mätt, när det alltid varit så enkelt att spy. Får lite ont i halsen, det är det enda. Tänk alla de andra som kräkts för att de mår illa (riktigt jävla vanligt när man är gravid..?), barnet påverkas inte av det. som sagt, på senaste tiden har jag lyckats att inte spy alls, så tror ändå att den värsta tiden är förbi.

2011-03-04 @ 10:41:44
URL: http://yourdownfall.blogg.se/

Några fina ord :P:

Namn:
Kom inte ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0